Tekil Mesaj gösterimi
Alt 31/05/09, 17:42   #10
Cago15
UpLoadeR
 
Cago15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nov 2008
Bulunduğu yer: Mersin
Mesajlar: 1.948
Tecrübe Puanı: 32 Cago15 has much to be proud of Cago15 has much to be proud of Cago15 has much to be proud of Cago15 has much to be proud of Cago15 has much to be proud of Cago15 has much to be proud of Cago15 has much to be proud of Cago15 has much to be proud of Cago15 has much to be proud of Cago15 has much to be proud of
Standart

ÇİFT OBJEKTİFLİ REFLEKS MAKİNELER

İlk defa 1928 yılında Almanya'da Franke ve Haidecke firmaları tarafından imal edilen çift objektifli refleks makineler (Twin Lens Reflex -TLR) o günden bugüne kadar büyük gelişmeler kaydederek şimdiki en beğenilen ve en çok kullanılan makine tipi halini almıştır. Film üzerine düşen görüntünün vizör mat camında aynen görülmesi ve iyice incelenebilmesi netlik ayarının titizlikle ayarlanabilmesi mat vizör camında görüntünün fotoğraf çekerken ve çektikten sonra kaybolmaması ve ayrıca 35 mm.lik makineler kadar çabuk fotoğraf çekmeğe uygun olmaları nedeniyle kullanma olanakları çok fazladır.
Çift objektifli refleks makineler üst üste konulmuş iki kamera gibi düşünülebilir.


Bu iki kameradan biri netlik ve çerçeveleme ayarının yapılmasına diğeri ise fotoğrafın çekilmesine yarar. Üstteki objektifin karşısına 45° açı ile bir ayna yerleştirilmiştir. Bu ayna görüntüyü makinenin üst tarafında bulunan vizör mat camına yansıtır. Bu yansıma sayesinde görüntü stüdyo makinelerindeki gibi baş aşağı değil de düz olarak görülür. Alttaki objektif ise asıl fotoğrafın çekilmesini sağlayan objektiftir. Bu iki objektif birbirlerine o şekilde bağlanmışlardır ki makine hangi uzaklığa ayar edilirse edilsin alttaki objektifin film yüzeyine olan uzaklığı üstteki objektifin vizör mat camına olan uzaklığına daima eşit olur. Böylece vizör mat camında görülen netlik veya netsizlikler aynen film üzerine çıkarlar.

Genellikle ayar objektifinin nispi açıklığı çekme objektifinin nispi açıklığından daha fazla yapılır ki bu sayede mat camdaki görüntü daha aydınlık olur ve hem de en ufak netsizlik fark edilebilir hale gelir. Çift objektifli refleks makinelerin görüntüleri kare şeklindedir ki bazı kimselere göre kompozisyon bakımından çok faydalı bazılarına göre ise sakıncalıdır. Bu makinelerin sakıncaları vardır. Örneğin. 35 mm.lik makinelere oranla daha ağırdırlar. Objektif nispi açıklıkları genellikle 1: 28 ile 1:35 arasındadır ki bu da 1:1.1 ve 1:2 gibi daha büyük nispi açıklığa sahip diğer makineler yanında bir sakınca sayılabilir.




Tipik bir katlanabilir rol film makinesinin ana hatları ve kontrol kısımları:


A. Flaş takma yeri
B. Körük kısmı açma düğmesi
C. Alan derinliği göstergesi
D. Körük ve objektif düzlemini taşıyan kollar
E. Flaş kablosu bağlantı yeri
F. Netlik ayar halkası ve mesafe ölçeği
G. Film çevirme düğmesi
H. Deklanşör düğmesi
I Vizör penceresi
J. Obtüratör kurma kolu
K. Kablo deklanşör takma yeri
L. Senkronize ayarı ve geciktirme düzeni kolu
M. Vizör bakma penceresi
N. Film poz numaralarının görüldüğü pencere




A. refleks görüntü buzlu camı (verdöpol)
B. Duyarlı netlik için büyüteç.
C. Kayış takma yeri
D. Enstantane diyafram açıklıkları değerleri için pencere
E. Ayar ve çekme objektiflerini taşıyan objektif düzlemi
F. Makara düğmesi
G. Metraj ayarı cetveli
P. Metraj ve netlik ayar düğmesi
I. Üst kapak
J. Arka çerçeve vizör
K. Üst kapak ön penceresi (açılınca çerçeve vizör öne olur)
L. Film sayıcısı
M. Obtüratör hızları çarkı
N. Film çevirme düğmesi
O. Otomatik düğmesi
P. Kablo deklanşör takma yeri
Q. Poz otomatiği
R. Görme objektifi (ayar objektifi)
S. Aksesuarlar için bayonet halkası
T. Diyafram açıklıkları çarkı
U. Çekme objektifi
V. Senkronizasyon yeri
W. Flaş kablo ayağı
X. Arka mandalı
Y. Ayak takma vidası
Cago15 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 1117
Takımınız: