30/05/07, 17:59
|
#1
|
Genç Adm!n
Üyelik tarihi: Jan 2007
Bulunduğu yer: BileciK
Mesajlar: 7.158
Tecrübe Puanı: 200
|
Gezegen Yapimi
GEZEGEN YAPIMI
Ewet Gene Herzamanki gibi hiçbiryerde bulamayacagınız bir çalışma. Orjinal çalışma bulmak için okadar ugrasıyorum arkadaşlar bunu karşılıksız bırakmayın.
1) 800 x 600 piksel byüklügünde yeni bir dokuman oluşturuyoruz. arka alanı beyaz olacak şekilde.
2) daha sonra Elliptical Marquee TooL (M) Aracı ile Bir yuvarlak çiziyoruz ve Edit > Fill komuduyla Foreground yani siyah renkle içini dolduruyoruz. Örnek aşagıdaki gibi :
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
3) Yukarıdaki işlemi yaptıktan sonra Filter > Render > Difference Clouds effectimizi uyguluyoruz. uyguladıktan sonra CTRL + F kombinasyonu iLe 3 kere daha tekrar ediyoz ve goruntu aşagıdaki gibi bişey olmalıdır.
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
4) İmage > Adjustments > LeveLs komutunda aşagıdaki resimde gorulen değerleri giriyoruz.
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
5) Daha sonra Filter > Sharpen > Unsharp mask effectimizi aşagıdaki değerlere gore giriyoruz.
Amount: 475%
Radius: 3
Threshold: 14
REsimde Gözüktüğü gibi:
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
6) Daha sonra Filter > Discort > Spherize effectiyle yuvarlakımsı goruntu kazandıracaz bu effectimizi ilk once %100 olarak uyguladıktan sonra aynı effectimizi %50 olarak tekrar uyguluyoruz ve goruntu aşagıdaki gibi olması lazım
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
7) İmage > adjustments > Color Blance (Yada CTRL + B) menusunu açıyoruz ve ağagıdaki değerleri sırasıyla uyguluyoruz.
Shadows: [+100] [0] [-100]
Midtones: [+100] [0] [-100]
Highlights: [+70] [0] [-15]
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
8) Sonra Filter > Sharp > Unsharp mask komudumuzu bu sefer %300 ve Threshold 15 olacak şeklinde ayarlıyoruz. Görüntü aşagıdaki gibi :
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
9) Şimdi Yeni bir dokuman açıyoruz 1024 x 768 piksel boyutlarında arkaalanı siyah olacak şekilde.
10) Açtıgımız yeni dokumana Filter > Noise > Add Noise komutunu aşagıdaki değerlere gore uyguluyoruz.
Amount: 4.9 (yıldızların büyüklügüne gore daha büyükte yapabilirsiz.)
Distribution: Gaussian
Monochromatic: tıklı.
Ayarlar aşagıdaki gibi olmalı
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
11) Background layerimize sağ tıklayarak Duplicate layer diyoruz ve kopyasını oluşturuyoruz. Blending ayarını Overlay olarak ayarlıyoruz. örnek aşagıda:
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
12) En alttaki Backgroundumuza geliyoruz ve image > Adjustments > Brightness And Contrast ayarlarını aşagıdaki resimdeki gibi ayarlıyoruz.
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
13) Gezegenimizin oldugu çalışmamıza gidiyoruz ve gezegen Layerimize layer penceresinde CTRL ye basılıtutasrak tıklıyoruz ve CTRL+C ile kopyalıyıp diğer çalışmamıza geçip CTRL+V ile yapıltırıyoruz. Görüntü aşagıdaki gibi olmalı.
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
14) Gezegen Layerimize Sağ tıklayıp Blending options ayarını aşıyoruz ve sırasıyla Drop shadow ve Outler glow ayarlarını aşagıdaki resimnlere gore yapıyoruz.
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
15) Bu işlemine bitirdiğiniz zaman karşınızda yapay bir güneşiniz oluyor ama günbeşin etrafındaki tırtıkları gidermek için nemi yapacaz Blur Tool (R) aracı iLe yanlarını blurluyoruz ve işte Goruntumuz aşagıdaki gibi bitmiş oluyor.
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
__________________
TARAFTAR KLÜBÜ
|
|
|