Gizli Bölüm 5: Kolu çevirdiğiniz kısımda suyun geldiği yerin yanından yukarı çıkın. Tuzaklar fazla zor değil, “Life Upgrade”i alıp geri dönün.
Geldiğimiz yerden geri dönüp ilk anahtarı 180 derece çevirip ilk konumuna getirin. Yani, yanınızdaki sönen sütunun uzun kısmı uçurum tarafına baksın. Geri dönüp ikinci anahtara dokunmadan aşağı inin ve ortadaki kolu 180 derece çevirin. Suyu aşağı göndermeyi başardık ve büyük kapıdaki ilk kilit açıldı. Suyun aktığı kısımdaki kapı açık değil. Geldiğiniz kapıdan dönerek bahçenin üst katındaki köprüye gelin. Portalın sağında kalan kısma gidip düğmeye basın (Artwork18 C1-5: Düğmenin yanında). Hızla geriye, köprüye atlayıp yükselen taşa çıkıp borudan tutunun. Karşı duvardaki çıkıntıdan devam edin ve kolu çekip tahta merdivenleri aşağı indirin. Merdivenlerden inip ipten sallanırken karşısındaki zemine atlayın (Artwork19 E3-3: Zeminin üstünde). Bayraktan kayarak bahçeye inin. Geldiğimiz kapıdan geri dönerek merkez salona gelin. Burada kırmızılı kadının isminin Kaileena olduğunu öğreniyoruz. Bize “Lion Sword”u veriyor. Demodan sonra oyunu kaydedin. Artık diğer taraftaki kilidi de açabiliriz.
Mekanik Kule, İkinci Kule (Geçmiş)
Merkez salondaki anahtarı haritanın solunda kalan kısma çevirin. Çeşmenin yanına atlayıp silah bulunan köşeden yürüyüp zıplayın. Çıkıntıları kullanıp en üste ulaşın (Artwork20 E1-5: Köşeye zıplayın). Kapıya zıplayarak kolu çekin ve kapıdan geçin. Mumların yanında seke seke yukarı çıkın. Merdivenlerden çıkıp ezici taşları geçin ve çeşmede oyunu kaydedin. Odayı geçip tahtalardan aşağı inin. Bir kenarı uçurum olan meydana geldiğinizde gelenleri öldürün. Bir süre sonra dev bir yaratık gelecek. Sürekli yuvarlanarak arkasından vurmalı ve saldırılarından kaçmalısınız. Bir süre sonra diz çöktüğünde ise arkasından zıplayarak kafasına çıkmalı ve sürekli vurmalısınız. Üstüne çıktığınızda zamanı yavaşlatmayı kullanırsanız daha çok vurabilirsiniz. Sizi yere atmak için eliyle hareket yaptığında sağa sola kaçarak kurtulmalı ve vurmaya devam etmelisiniz. Dev yaratığı öldürüp açı¤¤¤ kapıdan girin (Artwork21 E4-3: Merdivenlerin sağında). Düğmeye basıp yükselen taştan yukarı çıkın ve oyun kaydedin.
Mekanik Kale, Çarklar (Geçmiş)
Tahtanın ucundan çarkı geçip asansöre atlayın. Karşıdaki sütunun olduğu yere gideceğiz. Yandaki inip kalkan sütunları takip edip duvar tarafındaki tahtaya atlayın. Düğmeye basıp duvarda yürüyüp ileri giden tahtaya tutunun. Etrafında dönüp anahtarın yanına atlayın. Anahtarı çevirip borudan sallanın ve aşağı yukarı inen borudan yukarı çıkın. Buradaki köpeklere dikkat edin. Birkaç vuruştan sonra patlıyorlar. Kolu çekip asansörü yukarı çıkartın. Asansördeki tahtanın uç kısmına çıkıp kapatılmış yere atlayın. Çıkıntıdan sağa gidip yukarı çıkın ve sola devam edip içeri girin (Artwork22 E4-4). Tahta merdivene tırmanıp atlayarak boruya ve sonra da dönen nesneye geçin. Anahtarı çevirip çarkın ters dönmesini sağlayın ve atlayıp çarkta 180 derece döndükten sonra zıplayıp platforma ulaşın. Burada düğmeye bastıktan sonra dönen tahtaya zıplamalısınız. Duvardaki yaratığa dikkat edin. Sonraki alanda odadaki kolu çekip asansörü yukarı çıkartın. Asansördeki tahtaya çıkıp çarklardan karşıya zıplayın (Artwork23 C2-4: Çıkıntılardan sola devam edin). Yukarı çıkıp ezici taşın vurduğu kısımdaki çıkıntıyı kullanarak üstten devam edin. Koridorun sonundaki düğmeye basmak için tahta kapıdan yukarı çıkın. Kapıdan geçin, aşağı inip oyunu kaydedin.
Mekanik Çukur, Çarklar (Geçmiş)
Yaratıkları öldürüp düğmeye basın, taşa çıkıp ipten tutun ve balkona atlayın (Artwork24 E4-5: Yol ayrımında soldan gidip tuzakları aşın; kapıdan girince üstte). Yol ayrımında sağdan gidip çarkları geçin ve sütunlardan anahtara ulaşın. Anahtarı sonuna kadar çevirip aşağı inen asansöre ve oradan da karşılıklı duvarda sekerek üst kata çıkın (Artwork25 E1-5: Sekerek yukarı çıkınca sol tarafta). Sağdan şömine yanan odaya girin. Odadaki dev yaratığı öldürün (Artwork26 C2-2: Odanın sol tarafından giderseniz ulaşırsınız). Şömineli odanın sol kısmı bir dönüş yolu, bu yüzden sağdaki kapıdan ilerleyin. Duvardaki yaratığı öldürüp suya atlayın. Su çarklarının döndüğü kısımda ilerlemek için sağlı sollu boşluklarda yuvarlanmalısınız. Orta kısımdaki kolu çekip su çarklarından devam edin. Açı¤¤¤ kapıdan girip tuzakları aşın. Yerde sabit dönen silindiri geçmek için taşın üstünden atlayın. Portala ulaştığınızda “Ravages of Time” alıyoruz. Artık koruma halinde iken “R” tuşuna bir kez bastığımızda düşmanları çok daha hızlı öldürebiliyoruz. Oyunu kaydedip geri dönün.
Aktivasyon Odası, Çarklar (Günümüz)
Geri dönerken yine tuzakları geçip sabit dönen silindiri, bir önceki ezici taşın üstündeki duvarda yürüyerek aşın. İpten sallanıp balkona gelin. Buraları temizleyip bayraktan aşağı kayın. Çarkları ve sütunları takip edip aşağı yukarı hareket eden demir asansörden yukarı çıkın. Şömine yanan odaya geldiğinizde yaratıkları öldürün ve köpeklerin gelmesini bekleyin. Daha önce geçtiğimiz sağdaki kapıya köpekleri çekerek burada patlamalarını sağlayın. Duvar kırılınca devam edip su çarklarını geçin. Ortadaki kısımdan aşağı inip taşlardan atlayarak gösterilen kapıdan girin. Yuvarlak kısımdaki yaratıkları öldürüp tahta merdivenlerden çıkın ve delik geldiğinde zıplayarak üste ulaşın. Soldaki çıkıntıdan çarkın ortasındaki çıkıntının gelmesini bekleyin. Diğer tarafa zıplayıp aynı şekilde yukarı çıkın. En üstten çıkıntı etrafında dönerek bir üste çıkın. Burada da yine çıkıntıları kullanıp çarkın ortasında en üste tırmanın. Burada iyi bir zamanlama ile düğmeye zıplayıp geri dönmeli ve açı¤¤¤ kapıdan geçmelisiniz. Oyunu kaydedip odaya girin. Burada da köpekleri kullanarak çatlak duvarın kırılmasını sağlayın. Portala ulaşıp bu bölümdeki çarkları çalıştırmalıyız. Buradan geçip sekerek yukarı çıkın. Sonraki alandaki yaratıkları yok edin ve sağdaki yükseltiden ortaya atlayın. Duvardaki ağaç köklerinin orada tahta parçalarını göreceksiniz. Üstlerinden yukarı çıkın. Sola yürüyerek merdivenden yukarı çıkın. Korkuluktan sarkıp aşağıdaki yarıktan devam edin. Merdivenden inin ve çubuktan alana atlayın. Testerelerden geçip ilerleyin. Aşağı inip soldaki yükseltiye çıkın, çatlaktan devam edip sola gidin. Aşağı indiğinizde Dahaka’dan kaçıyoruz. Duvardan yürüyüp ipi geçin ve hemen suya girin. Dahaka peşimizi bırakmış değil. Düğmeye basıp sekerek yukarı çıkın. Bu noktalarda sağlık ve kum tanklarınıza dikkat edin. Yaratıkları öldürüp karşıya atlayınca tekrar kaçıyoruz. Soldan yürüyüp ipi geçin, sağdan yürüyüp portala ulaşın. Yeni bir kum tankı aldıktan sonra oyunu kaydedin.
Aktivasyon Odası, Çarklar (Geçmiş)
Tuzakları geçin, çarkın altından girip karşıya atlayın. Duvardan sekip aşağı inin. Sudan geçip ipten atlayın. Aktivasyon odasına ulaştığımızda asla yerinizde sabit durmayın; çünkü karşıdaki dev yaratık sürekli patlayan köpekleri fırlatıyor (Artwork27 E5-2: Kapıdan girince solda yukarda).
__________________
Üyeye Bela gelmez Admin Kızmadıkça,Admin Sinirlenmez Üye Azmadıkça
Ne kadar kibirli dursa da
Bardağın önünde eğilir çaydanlık
Öyleyse bu büyüklenme niye?
Bu kibir bu gurur niçin?
Mütevazi ol, hatta bir adım bile geçme gurur kapısından;
Bardağı insan bunun için öper daima alnından…
Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez... 
|