Geri git   Van.GEN.TR Forum | Yerel Van Forumu > Oyun Bölümü > Tam Çözümler

Tam Çözümler Oyun tam çözümleri bu başlıkta...

 
 
Konu Araçları Stil
Alt 30/07/07, 10:39   #1
denizkızı
Guest
 
denizkızı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: n/a
Talking Murder On the Orient Express (PC):Tam Çözüm

Notlar:
1. Envanterinize aldığınız bütün nesneleri büyüteç ile inceleyin.
2. Envanterde iki nesneyi bir arada kullanabileceğiniz ya da nesneleri birbirinden ayırabileceğiniz ayrı bir bölüm var (çarkların bulunduğu butona basarak açabilirsiniz). Burada beraber kullanmak istediğiniz nesneleri sol tarafa koyup, ortadaki butonu tıkladığınızda, yeni oluşan nesne sağ tarafta belirir. Üzerindeki çarpı işaretine tıklayarak bu nesneyi envanterinize atabilirsiniz. Benzer şekilde parçalayacağınız nesneyi önce sağ tarafa koyup butona tıklarsanız, ortaya çıkan nesneler sol tarafta yerlerini alır. Üzerlerindeki çarpı işaretine tıklayarak bu nesneleri envanterinize atabilirsiniz. Özellikle nesneler üzerindeki parmak izini alırken bu bölümü sıklıkla kullanacaksınız. Damlalığı ve parmak izi alınacak olan nesneyi sol taraftaki bölümlere yerleştireceksiniz. Butona tıkladıktan sonra sağ taraftan üzerinde kömür tozu olan nesneyi alıp, sol tarafa koyacaksınız. Envantere dönüp seloteybi, parmak izi alacağınız nesnenin altına koyup butona tekrar bastığınızda, parmak izini almış olacaksınız.

Oyun başlasın…

Öncelikle New York, New Paltz’da birkaç polisin bir evi basması ve iki kişiyi tutuklamasını seyrediyoruz. Hemen sonrasında 1934 yılının İstanbul’u bütün güzelliği ile karşımıza geliyor.

Efsane kahramanımız Hercule Poirot, bir süre Türkiye hükümeti için çalışmış ve sonrasında acil olarak geri çağrılmıştır. Poirot’nun arkadaşı olan tren işletmesinin sahibi Bouc ise Matmazel Antoinette Marceau’yu Poirot’nun asistanı olarak görevlendirmiştir.
İşte bu noktada Marceau’yla Sirkeci istasyonunda oyuna başlıyoruz. Amacımız hemen Poirot’a ulaşmak, ancak bu o kadar kolay olmayacak. Öncelikle Marceau’nun envanterini açıp, gerçek cinayet hikayeleri ile ilgili olan dokümanları okuyun. Sonrasında geri dönüp Sirkeci garını inceleyin. Marceau’nun Sirkeci hakkındaki düşüncüleri gururunuzu okşayacaktır. Başladığınız yere geri dönüp ilerleyin ve yolunuzun önündeki aşçıyla konuşun. Aşçıya sol elindeki satırın daha iyi bir satır olduğunu söyledikten sonra yolunuza devam edin. Ekranın sağ üst köşesinde belli belirsiz görünen Ayasofya’yı inceleyin ve ilerlemeye devam edin. Keçileri inceleyin. Sol taraftaki satıcının arabasının üzerindeki kutuyu inceleyin. Marceau, çay ve Türk kahvesinden bahsedecek. Poirot’nun peşinden ilerlemeye devam edin. Yine yolunuz kesilecek.

Kütahya çinisi mi yoksa İznik çinisi mi?

Bu sefer karşımıza çıkan karakterler Kütahya çinisinin mi yoksa İznik çinisinin mi daha iyi olduğu konusunda tartışıyorlar. Oyunun ilk bulmacası her ne kadar yine gururumuzu okşasa da, kötü bir başlangıç. Çünkü Marceau, yolu kesen adamların arkasından dolaşıp ilerleme imkanı varken yapımcılar bunu kısıtlamış ve bizi gereksiz bir bulmacanın içine sokmuş.

Keçilerin bulunduğu ekrana dönüp, sağa doğru ilerleyin. Buradaki satıcının tezgahından Kütahya çinisi ile yapılmış olan kaseyi alın. Geri dönüp az önce seramikler üzerine tartışan adamlarla konuşun ve kaseyi verip, Poirot’nun peşinden ilerlemeye devam edin. Yine bir yol kesme bulmacası ile karşılaşacaksınız. Bu sefer prensesin güneş şemsiyesi kaybolmuş. Geri dönüp soldaki el arabasının üzerinden bir avuç yem alın. Keçilerin bulunduğu ekrana gelip, şemsiyenin önündeki keçiye yemi verin. Prensesin yanına dönüp konuşun ve ilerleyin.




Bu kez önünüz yolunu kaybetmiş bir bayan tarafından kesilecek. Yardım teklifini kabul ettikten sonra bayanın Gemlik’te bazı hayır işlerinde uğraştığını öğreneceksiniz. İlerlediğinizde, Sirkeci garının girişine geleceksiniz. Yolunuzu kapatan iki adamla konuştuktan sonra gara girin.

Sirkeci, gardan öte bir sanat eseridir

Sol tarafa doğru ilerleyip Poirot’yu takip edin. Burada Mary ve Arbuthnot’u göreceksiniz. İlerlemeye devam edin. Bileti görevliye verin ve yırtık bilet parçasını alıp ilerleyin. Duvardaki resimleri ve sandığı inceleyip ilerleyin. Sonunda Poirot’ya yetişeceksiniz ancak Poirot’nun trene binmesinde bir sorun var gibi gözüküyor. Envanterinizden trenin planını inceleyip, Michel ile konuşun ve yolcu listesini alın. Poirot ile konuşun. Michel ile tekrar konuşup, kendi odanızı Poirot’a vermeyi teklif edin.

Bölüm I: OLGULAR

Poirot’nun yer sorunu, Marceau’nun kendi odasını Poirot’ya vererek Bayan Ohlsson’un yanına taşınmasıyla çözülecek.

Poirot ile bütün seçenekleri kullanarak konuşun ve bütün yolcular hakkında bilgi alın. (Bayanların konuşma sırasında bir gün Türklerin de Amerikalılar gibi hamburger yiyecekleri lafı geçtiğinde, az önce yediğim hamburger boğazımda düğümlendi sanki) Son olarak Poirot’nun Ratchett’i bozum bozum bozmasını seyrettikten sonra gecenin bir yarısı aşçının et bulamamasından dolayı işi bırakmak üzere olduğunu göreceksiniz. Trende sorumlu kişi olduğunuz için bu sorunu çözmek zorundasınız.

Sol tarafa doğru iki kez ilerleyin. Arbuthnot ve MacQueen ile konuşun. Banktan kalkan bayanı görene kadar ilerleyin. Demir kapıyı inceleyip, ilerlemeye devam edin. Michel ve Tayyip ile konuşun. Sol tarafa ilerleyip, el arabasının üzerindeki kutuları inceleyin. Marceau, Sırpça bilmediği için kutuların üzerini okuyamayacak. Geri dönüp tekrar Michel ile konuşun ve Michel’i de alıp kutuların olduğu yere gelerek, kutuları tekrar inceleyin. Etin olduğu kutuyu bulunca, tren tekrar hareket edecek.

Gerçekleri biliyorsanız, ipuçlarıyla uğraşmayın

Bayan Ohlsson ile tuvalet muhabbetinden sonra Marceau, Poirot’nun söylediklerini hatırlayarak kapıları dinlemeye karar verecek. Herhangi bir kapıyı dinlemeye çalıştığınızda ise kapıların kalınlığından dolayı başarılı olamayacaksınız. Yukarı doğru ilerleyip, salon vagonuna geçin. Barın arkasına geçip çekmeceyi açın ve seloteyp ile kâğıtları alın. Çekmecenin üzerinden beş adet bardak ve buz tutacağını alın. Dolapları inceleyin ve geri dönün.

Envanterden yolcuların yerleşim planını inceleyin. Bütün odaları (1-16) bir bardağı kapılarında kullanarak dinleyin. Bütün odaları dinledikten sonra odanıza geri dönün. Bir süre sonra Bayan Ohlsson da gelecek. Odadan çıkıp salon vagonuna oradan da restorana geçin. Michel’i görünce tıklayıp Marceau’nun Michel’i takip etmesini sağlayın. Ne yazık ki Michel, Marceau’yu yine yakalayacak. Bagaj vagonundan çıkın.
  Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 4049
 


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 14:52 .


Powered by vBulletin
Copyright © 2000-2007 Jelsoft Enterprises Limited.
Sitemap
6, 5, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 113, 16, 17, 18, 19, 81, 20, 27, 22, 23, 24, 25, 26, 48, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 43, 136, 40, 58, 45, 42, 44, 46, 47, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 70, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 68, 69, 71, 72, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 82, 83, 96, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 98, 97, 100, 101, 102, 103, 106, 104, 105, 112, 109, 108, 107, 110, 111, 114, 115, 118, 116, 117, 119, 148, 154, 124, 165, 122, 120, 123, 121, 150, 153, 125, 128, 129, 131, 132, 133, 134, 135, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 151, 149, 202, 175, 164, 152, 167, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 195, 169, 166, 168, 170, 171, 172, 199, 174, 173, 196, 200, 176, 177, 180, 178, 179, 182, 189, 187, 184, 186, 191, 192, 193, 194, 197, 198, 201, 203, 229, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 236, 231, 232, 233, 234, 235, 237, 240, 239, 241, 243, 242, 244,