Bu yazýya baþlamadan önce ne yalan söyleyeyim gidip Might & Magic Heroes VI yazýmý bir gözden geçirme ihtiyacý duydum. Nitekim Shades of Darkness her ne kadar tek baþýna (stand alone) oynanabilen bir DLC olsa da esas oyundan yaklaþýk iki sene sonra çýktýðý için doðal olarak HOMM VI?yý hatýrlamam gerekiyordu.
Shades of Darkness ana oyundan bir asýr sonra geçiyor. Bildiðiniz gibi HOMM 6?da Elder Wars?ta yok olan efsanevi bir baþ melek generalin tekrardan geri dönmesi ile baþlýyordu. Griffin hanedanlýðýnýn hikayesini anlatan hikayede baþlarýnda Duke Slava ile topraklardaki huzuru saðlamak ve atalarýnýn rahatsýz edilen ruhlarýný huzura kavuþturmaktý.
Sahades of Darkness ise karþýmýza iki yeni hikaye çýkýyor. HOMM dünyasý Ashan?ýn karanlýk hikayesindeki önemli anlarý gösteren bu hikayeler ayný zamanda Dark Elf?lerin ldierliðini yaptýðý Dungeon adlý yeraltý halkýnýn ve yok olmaya yüz tutmuþ olan Spider Queen tarikatýnýn da geleceðini belirliyor.
Bitmeyecek mi bu dünyanýn çilesi
Bize gönderilen ön inceleme sürümü DVD?sinde ana senaryo bölümü bulunmuyordu lakin oyunda iki adet Skirmish türünden harita bulunuyordu. SoD?ýn iki ana hikayesini örneklendiren bu haritalar senaryodaki haritalar ile birebir olarak hazýrlanmýþ ve ek olarak hem iyi bir savaþ yapmak hem de onlarý tanýmak adýna Dark Elf ýrký dahil edilmiþ. Sizlerin de oyunu aldýðýnýzda karþýnýza çýkacak bu iki haritadan bir tanesi Elven Woods. Yer altýnda geçen bu harita bir nevi Dungeon haritasý olarka olarak hazýrlanmýþ. Ýkinci harita ise bir Necromances senaryo haritasý olan Dark Realm.
Ýlk önce teknik özelliklerine dayanacak olursak SoD için açýkçasý söylenecek ekstra bir þey yok. Nitekim Heroes IV?nýn görsel ve mekaniklerine birebir sahip. Gerek harita ekranýnda gerekse savaþ ekranýnda yine görsel güzellikler bizleri karþýlýyor. Mekanikler ve oyunun genel teknik yapýsý ayný þekilde devam ediyor ki bu da oldukça mantýklý bir yöntem nitekim bir ek paket için Amerika?yý yeniden keþfetmek çok da gerekli ve akýllýca bir iþ deðil.
Her tonun kendine has bir güzelliði var
SoD öncesinde de belirttiðim gibi Dark Elf ulusuna (ya da Dungeon ýrkýna) yönelmiþ bir ek paket. Dolayýsý ile gelen yenilikler çoðunlukla bu ýrka yönelik olmuþ. Bunlarýn en baþýnda Faction ability olan ?Shroud of Malassa? bulunuyor.
Yapýmcýlara göre bu özellik oyundaki Dungeon ýrkýnýn özünü yansýtmasý açýsýndan oluþturulmuþ. Shroud of Malassa basitçe bir yaratýðýnýzý haritanýn bir yerine saklamanýzý saðlýyor. Yaratýðýnýz saklý kaldýðý sürece hasar verme özelliðine oldukça saðlam bir þekilde boost alýyor. Bu da rakiplerinize güçlü sürpriz saldýrýlar yapmanýzý saðlýyor.
SÝSTEM GEREKSÝNÝMLERÝ
OS: Windows® XP / Windows Vista® / Windows® 7 (only)
Processor: 2.0 GHz Intel® Core?2 Duo E4400 or 2.6 GHz AMD Athlon? X2 5000+(2.0 GHz Intel Core 2 Duo E6400 or 2.8 GHz AMD Athlon II X2 240 or higher recommended)
Memory: 1 GB Windows XP or 1.5 GB Windows Vista/7 (2 GB recommended)
Graphics: 512 MB DirectX® 9.0c-compatible or higher recommended (see supported list)*
DirectX®: 9.0c
Hard Drive: 11 GB
Sound: DirectX 9.0-compliant sound card *Supported Video Cards at Time of Release: NVIDIA® GeForce® 8600/9/200/400/500 series ATI Radeon? HD