Geri git   Van.GEN.TR Forum | Yerel Van Forumu > Motorlu Araçlar > Modifiye

Modifiye Modifiyeyle ilgili paylaşım alanı...

Cevapla
 
Konu Araçları Stil
Alt 28/04/07, 22:07   #1
SeMaZeN
Albay
 
SeMaZeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
Bulunduğu yer: SeMaZeN'den
Yaş: 46
Mesajlar: 808
Tecrübe Puanı: 34 SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future
Thumbs up Sol Ayak Freni

Sol ayak freni, önden çekişli otomobillerin etkin ve süratli biçimde kullanılabilmesi açısından en önemli sürüş tekniklerinden birisidir. Sıklıkla yarış sürücüleri tarafından kullanılmaktadır. Sağ ayak alışıldığı şekilde gaz pedalına basılı durumdayken sol ayağın da fren pedalına basmasıyla uygulanmaktadır. Bu teknik aşağıda sıralanan durumlarda kullanılmaktadır.
Aracın istenilenden az dönmeye (understeering) başladığı durumlarda (basit olarak önden çekişli bir araca viraj içerisinde gaz verilmesi durumunda veya çok hızlı olarak viraja girildiğinde) dönüş yarı çapını küçültmek.

Aracın çok fazla zıplamaya meyilli olduğu engebeli yüzeylerde zıplamayı sınırlandırmak

Turbo otomobillerde yavaşlamak için gazdan ayağı kaldırmaya gerek bırakmaması sonucu turbo basıncının düşmemesi ve aracın daha çabuk süratlenmesini sağlamak..

DİKKAT !

Şu unutulmamalıdır ki bir yarışçı özel etap içerisinde sadece ve sadece daha hızlı gitmeyi düşünür. Şehir trafiğinde ise sürücünün kendisinin ve çevre araçlardaki sürücülerin güvenlikleri en önemli unsurdur. Dolayısıyla burada anlatılanları şehir içi trafiğinde denemek yüzde 90 bir kaza ile sonuçlanacaktır. Trafik kazalarının şakası olmadığı açıktır.

Ayrıca fren lambalarının sürekli yanması arkadan gelen sürücüyü şaşırtabilir ve bir kazaya sebep olabilir veya lambanın önündeki pleksiglas stop camı da eriyebilir. (Bu çok önemli değil..:-))

Bunlara ek olarak fren balataları ve diskleri çok daha hızlı biçimde aşınacak, fren sistemi aşırı ısınacak, fren hidroliği kaynayarak frenlerin "şişmesine" sebep olacaktır. Yanı kısaca aracın servis ihtiyacı ve maliyeti büyüyecektir.

Ralli parkurlarında edindiğim şahsi tecrübelerime dayanarak söyleyebileceğim son şey eğer sol ayak fren esnasında sağ ve sol ayaklarınızın işlevlerini karıştırırsanız sonucun epeyce acıklı olabileceğidir. Bu nedenle iyice ustalaşmadan kullanılmaması yerinde olacaktır.

İLK UYGULAMA

Evet bu kadar yeter.. Hala vaz geçmediyseniz öncelikle debriyaja basmaktan hissizleşmiş sol ayağınızı biraz çalıştırmak gerekli.. Bunun için boş bir asfalt yol bulun ve yaklaşık 30-40 km/h hızla giderken sol ayağınızı YAVAŞÇA fren pedalının üzerine koyarak aracınızı yavaşlatmayı deneyin.. İlk denemede çok kolay olmadığını göreceksiniz.. Eğer bir otomatik vitesli araba bulabilirseniz bu iş daha kolay olabilir.

Direksiyonu kırdıktan sonra sertçe el freni çekildiğinde ne olacağı iyi kötü bilinmektedir. (bilinmiyorsa yine boş tercihen toprak bir araziye ve 30-40 km/h sürat!!!:-))

Burada yapılan, ön tekerlekler halen dönüyorken arka tekerleklerin kilitlenmesi ve bu şekilde yol tutuşlarının azaltılarak, direksiyonun ani kırılması sonucunda ortaya çıkan merkezkaç kuvvetinin etkisiyle arabanın arka tarafının savrulmasıdır. Bunun dışarıdan görünüşü ise oldukça küçük yarı çaplı bir dönüş hareketidir. Bu teknik sıklıkla yarışlarda çok keskin U virajların dönülmesinde kullanılmaktadır.

Sol ayak fren de sanki el freni çekilmişçesine aracın arkasının savrulmasını sağlayacaktır. Ancak çok daha hassas bir kontrol yapmak mümkündür. Öncelikle ön tekerleklerde motor gücü bulunduğundan ve gaza basılmaya devam edildiğinden ön tekerlekler dönmeye ve yol tutmaya devam edeceklerdir. Arka tekerlekler ise fren pedalına basıldığı oranda tutulacaklar hatta kilitleneceklerdir. Böylece aracın dönüş yarı çapı küçültülebilecektir. Viraj içinde gaz ve fren pedallarıyla oynayarak istenilen çizgide kalmak mümkündür. Frenden ayak kaldırıldığında dönüş yarı çapı büyüyecek, fren pedalına basınç uygulandıkça da küçülecektir.

PRATİK ÇALIŞMA

Eh kolay görünüyor değil mi? Artık mevsime göre toprak veya buz zeminli ve etrafta çarpacak bir şeyler bulunmayan bir alana gitme zamanı geldi.. Bir kaç koni veya plastik kutu ile kendinize virajlar hazırlayıp önce bu parkuru sol ayak fren yapmadan normal olarak geçin. Ancak bu esnada yavaşlamak amacıyla fren kullanmak istediğinizde sol ayağınızı kullanın. Sol ayağınızla istediğiniz hassasiyette fren yapamadığınız sürece sol ayak frenini başaramazsınız. Bu, başlangıç aşamasında yıllarca sağ elini kullanmış birinin sol eliyle yazmaya çalışması gibi uğraştırıcı bir işlemdir.

Şimdi değişik bir şeyler yapma zamanı.. Viraja girdikten sonra motor gücünü kesmeksizin (gaz pedalı basılı halde) sol ayağınızla fren uygulayın. Eğer doğru yaptıysanız arabanın arkasının viraj dışına doğru kaydığını hissedersiniz. Dönüş tamamlandığında (arabanızın burnu girmek istediğiniz yönü gösterdiğinde) direksiyonu toplayıp, freni bırakmalı ve gaza basarak yola devam etmelisiniz.

Eğer doğru yaptıysanız arabanızın arkasının ön tekerleklerinin etrafında (pivot noktası) nasıl döndüğüne şaşıracaksınız. O yüzünüzdeki şaşkın gülümsemeyi silip tekrar ve tekrar deneyerek aracınız üzerinde tam hakimiyet kuracak yani arkasını tam istediğiniz noktada istediğiniz kadar kaydırabilecek şekilde becerinizi arttırabilirsiniz.

İlk denemelerinizde muhtemelen elde edebileceğiniz tek sonuç sadece arabanın viraj içinde yavaşlamasıdır. Daha az fren kullanarak tekrar deneyin, ne kadar az bir basınç gerektiğine şaşıracaksınız. Ayrıca önce direksiyonu kırıp aracı viraja soktuktan sonra fren uygulamayı unutmayın. Buradan 200 km/h ile gelip viraja girdikten sonra fren uygulanması gerektiği anlaşılmamalıdır. Böyle yapılırsa sonuç en azından unutulmaz bir spin ve muhtemelen ciddi bir kaza olacaktır. Söylenmek istenen; hızı makul bir seviyeye düşürmek için uygulanan frenaj (sol veya sağ ayakla) bittikten sonra araba viraja sokulup sonra kontrol amacıyla sol ayak fren uygulanmalıdır.

İlerleyen zamanda sadece dönüşler yerine ardarda iki virajdan oluşturacağınız S ler ile çalışmaya devam etmelisiniz.

Sol ayak freni uygulamayı öğrendiğinizde aracınızı asla düşünemediğiniz kadar güvenli ve hızlı biçimde kontrol edebileceğinizi fark edeceksiniz. Ancak başarısız denemelerin cesaretinizi kırmasına izin vermeyin. Çalışmaya devam edin ve aniden kolaylaşıverdiğini göreceksiniz.

Not: Buradaki Buradaki bilgilerin hicbiri modifiyem.com'a ait degildir. Ve bu bilgiler sizi daha kanlı bir trafik canavarı haline getirmek amacıyla verilmemiştir. Yeteneklerinizi gösterebileceğiniz yerlerin yarış pistleri olduğunu unutmayınız.
__________________
"Gel ne olursan ol, gel.
İster Tanrı tanımaz, ister ateşe tapar.
ister bin kez tövbeni bozmuş ol.
Bizim dergahımız umutsuzluk dergahı değil,
Gel ne olursan ol, yine gel"
HZ. MEVLANA


<b><font face=[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]" border="0" />
SeMaZeN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 214
Alt 01/05/07, 22:26   #2
Satan22
Mareşal
 
Satan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2006
Bulunduğu yer: Sence Nerden..:))
Mesajlar: 14.070
Tecrübe Puanı: 0 Satan22 isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Standart

emeğine sağlık semazen
__________________
TabuTlara sığmayacak kadar inTihar var , şeyTanın siparişi..
dünyanın ninnisi olmuş sirenler , Ya RAB bizi özler...

şah damarım aTTıkça yaşını silerim çeşmin , solar hayaT resmin..
umuT nerdesin yine biTTin , nerelere giTTin , ben seni göremeden...



Satan22 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 1596
Takımınız:
Alt 04/05/07, 00:18   #3
{ZeRGuWaN}
*****
 
{ZeRGuWaN} - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
Bulunduğu yer: ZeRGuWaN
Mesajlar: 8.870
Tecrübe Puanı: 200 {ZeRGuWaN} is infamous around these parts
Standart

emegine saglık abi..
__________________

BEGENDİGİNİZ PAYLASIMLARI KARSILIKSIZ BIRAKMAYIN...





[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]


[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]

{ZeRGuWaN} isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 1086
Takımınız:
Alt 04/05/07, 00:32   #4
sertac
Binbaşı
 
sertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2007
Mesajlar: 265
Tecrübe Puanı: 21 sertac is a jewel in the rough sertac is a jewel in the rough sertac is a jewel in the rough
Standart

semazen kardeşim se bana bu bilgileri ver sitemde yayınlayacam
sertac isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 21
Alt 07/05/07, 02:43   #5
alosar
Genç Adm!n
 
alosar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2007
Bulunduğu yer: BileciK
Mesajlar: 7.158
Tecrübe Puanı: 200 alosar isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Standart

tşkler emeğine sağlık
__________________

[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]


[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
TARAFTAR KLÜBÜ

alosar isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 325
Takımınız:
Alt 07/05/07, 17:50   #6
by-zfr
Albay
 
by-zfr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Yaş: 43
Mesajlar: 849
Tecrübe Puanı: 26 by-zfr is a splendid one to behold by-zfr is a splendid one to behold by-zfr is a splendid one to behold by-zfr is a splendid one to behold by-zfr is a splendid one to behold by-zfr is a splendid one to behold by-zfr is a splendid one to behold
Standart

sağol semazen
__________________
sonra düşünüp birşey yazarım
by-zfr isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 25
Alt 07/05/07, 17:53   #7
cigerxun
Orgeneral
 
cigerxun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
Yaş: 45
Mesajlar: 1.294
Tecrübe Puanı: 47 cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute cigerxun has a reputation beyond repute
Standart

eline saglik saol
cigerxun isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 132
Alt 15/05/07, 17:53   #8
SeMaZeN
Albay
 
SeMaZeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
Bulunduğu yer: SeMaZeN'den
Yaş: 46
Mesajlar: 808
Tecrübe Puanı: 34 SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future SeMaZeN has a brilliant future
Standart

Amman trafikte denemeyin, malum sol ayak debriyaja basmaya alışmış bi anda freni kökleyiverip cama yapışıyorsun
__________________
"Gel ne olursan ol, gel.
İster Tanrı tanımaz, ister ateşe tapar.
ister bin kez tövbeni bozmuş ol.
Bizim dergahımız umutsuzluk dergahı değil,
Gel ne olursan ol, yine gel"
HZ. MEVLANA


<b><font face=[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]" border="0" />
SeMaZeN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 214
Alt 15/05/07, 18:05   #9
muhemar
Site Sahibi
 
muhemar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2006
Mesajlar: 1.709
Tecrübe Puanı: 200 muhemar has much to be proud of muhemar has much to be proud of muhemar has much to be proud of muhemar has much to be proud of muhemar has much to be proud of muhemar has much to be proud of muhemar has much to be proud of muhemar has much to be proud of muhemar has much to be proud of
Standart

anlayamadım sertaç nasıl ??
__________________
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
muhemar isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 92
Takımınız:
Alt 15/05/07, 22:45   #10
{ZeRGuWaN}
*****
 
{ZeRGuWaN} - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
Bulunduğu yer: ZeRGuWaN
Mesajlar: 8.870
Tecrübe Puanı: 200 {ZeRGuWaN} is infamous around these parts
Standart

Alıntı:
SeMaZeN´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Amman trafikte denemeyin, malum sol ayak debriyaja basmaya alışmış bi anda freni kökleyiverip cama yapışıyorsun

abi haklısın ben aynen oyle oldum
__________________

BEGENDİGİNİZ PAYLASIMLARI KARSILIKSIZ BIRAKMAYIN...





[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]


[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]

{ZeRGuWaN} isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konu Sayısı: 1086
Takımınız:
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 16:11 .


Powered by vBulletin
Copyright © 2000-2007 Jelsoft Enterprises Limited.
Sitemap
6, 5, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 113, 16, 17, 18, 19, 81, 20, 27, 22, 23, 24, 25, 26, 48, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 43, 136, 40, 58, 45, 42, 44, 46, 47, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 70, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 68, 69, 71, 72, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 82, 83, 96, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 98, 97, 100, 101, 102, 103, 106, 104, 105, 112, 109, 108, 107, 110, 111, 114, 115, 118, 116, 117, 119, 148, 154, 124, 165, 122, 120, 123, 121, 150, 153, 125, 128, 129, 131, 132, 133, 134, 135, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 151, 149, 202, 175, 164, 152, 167, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 195, 169, 166, 168, 170, 171, 172, 199, 174, 173, 196, 200, 176, 177, 180, 178, 179, 182, 189, 187, 184, 186, 191, 192, 193, 194, 197, 198, 201, 203, 229, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 236, 231, 232, 233, 234, 235, 237, 240, 239, 241, 243, 242, 244,